בעקבות הפרסום באתר: בני הישיבות הוכנסו למחנה, הובאה אבטחה לשמירה על הסדר

    ארי וידר 3 Comment on בעקבות הפרסום באתר: בני הישיבות הוכנסו למחנה, הובאה אבטחה לשמירה על הסדר
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מחמש שעות מצויים עשרות רבות של תלמידי ישיבה בתנאים גרועים, במדור בני ישיבות בתל השומר על מנת להגיש דיחוי כנדרש. לאחר הפרסום באתר 'קול חי' הוכנסו תלמידי הישיבות לתוך המבנה שבו ניצב גם קולר מים, זאת לאחר שעות רבות ששהו תחת השמש הקופחת, אולם גם בשעת כתיבת השורות, עוגמת הנפש לא הסתיימה.

    זעם בלשכת הגיוס • מאות בחורי ישיבה ממתינים כשלוש שעות בשמש

    כידוע מחויבים בני הישיבות להתייצב בלשכות הגיוס אחת לשנה ולהגיש תצהיר החתום על ידי עורך דין וראש הישיבה – על היותם תלמידי ישיבה, ובכך דוחים רשויות צה"ל את שירותם הצבאי.

    הבוקר (רביעי) הגיעו מאות בני ישיבות שזומנו ללשכת הגיוס בתל השומר על מנת לדחות את שירותם כמתחייב,  אלא שלטענתם היחס אותו קיבלו בלשכה היה בעייתי וזאת בלשון המעטה.

    גיוס מחנה חרדים

    "הגענו בשעה 10 בבוקר במספר אוטובוסים ממספר ישיבות להגיש את הדיחוי בלשכת הגיוס, אולם למעלה משלוש שעות שמאות עומדים בתור מחוץ ללשכה תחת השמש הקופחת וללא כל אמצעים מינמליים", מספר אחד מתלמידי הישיבה לאתר 'קול חי'.

    תלמיד ישיבה אחר סיפר כי "אנו עומדים כאן קרוב לשלוש שעות ומכניסים אחד אחד ללשכה, ובינתיים אין לנו מים או שירותים ואפילו לא סככה להגנה ממזג האוויר".

    גורמים חרדים טענו לאתר 'קול חי' כי "דבר כזה לא היה קורה אילו התלמידים היו חילונים", לדברי הגורם, "הצבא מבקש את גיוסם של החרדים אבל הוא ממש לא ערוך אליהם, וכל שכן שהוא לא ערוך טכנית להתייצבותם עבור דחיית שירותם הצבאי".

    גורם צבאי הסביר את שאירע: "מתבצעים זימונים על פי ישיבות. היום אחת הישיבות מירושלים הגיעה באיחור ולכן נוצרה הבעיה". הגורם מוסיף ואומר "מי שהיה זקוק לשירותים או שתייה יכול היה להיכנס ולקבל את מבוקשו".

    דקות ספורות לאחר הפרסום הראשוני באתר 'קול חי' זומנו תלמידי הישיבות לתוך המבנה הצה"לי שם ישנה סככה ואף קולר מים, אולם גם שם לא הגיעו אל המנוחה, כאשר בחורי הישיבות נאלצים להדחק בתוך מקום צר ולהמתין לכניסתם לאימות נתונים.

    בחורי הישיבות שכבר שוהים במקום משעות הבוקר, כבר החלו לגלות סימני עצבנות ולמקום אף הובאו אנשי אבטחה מטעם הצבא על מנת להשליט סדר.

    מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה. נפרסמה מייד לכשתתקבל.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם היו נשמעים לגדולי הדור לא היו מצייצבים בכלל!!!

    2. 1

      ועל זה נאמר "ואל חרבך תחיה"